RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA 3-4 LATKÓW
7.45 – 8.15 |
Przygotowanie się do zajęć. Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne. Gry planszowe. |
8.15 – 8.35 |
Poranne ćwiczenia i zabawy ruchowe. |
8.35 – 8.50 |
Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne. Promowanie nawyków prozdrowotnych. |
8.50 – 9.30 |
Śniadanie – kształtowanie nawyku samodzielnego jedzenia. Czynności higieniczne. |
9.30 –10.00 |
Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne z całą grupą realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy ruchowe, tematyczne organizowane przez nauczyciela. |
10.00 – 10.45 |
Zabawy dowolne bądź zorganizowane według zainteresowań dzieci, nauka współżycia w grupie oraz wprowadzanie zasady zgodnej i wspólnej zabawy. Zabawy ruchowe, artykulacyjne, ortofoniczne, słuchowe. |
10.45 – 11.20 |
Czynności higieniczne przed posiłkiem; obiad. |
11.20 – 11.35 |
Przygotowanie do odpoczynku – czynności samoobsługowe. |
11.35 – 11.55 |
Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela. |
11.55 – 12.45 |
Pobyt na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe w ogrodzie. Swobodne lub zorganizowane zabawy w sali lub w terenie w zależności od pory roku. Rozchodzenie się dzieci |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA 5-6 LATKÓW
7.45 – 8.15 |
Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci. Indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci. Ćwiczenia graficzne, gry i zabawy stolikowe. |
8.15 – 8.30 |
Zestaw ćwiczeń porannych. Zabawy ruchowe, integracyjne. Zabawy w kole, ze śpiewem. |
8.30 – 8.45 |
Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowo- higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.45 – 9.00 |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9.00 – 9.20 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience, kształtowanie nawyku mycia zębów. |
9.20 – 10.20 |
Realizacja zajęć edukacyjno - wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. |
10.20 – 10.45 |
Praca indywidualna i grupowa z dziećmi, zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. |
10.45 – 11.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowe. |
11.00 – 11.20 |
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie sie przy stole. |
11.20 - 11.40 |
Czynności higieniczne, mycie zębów. |
11.40 - 12.10 |
Relaks, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej i poważnej. |
12.10 – 13.00 |
Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, obserwacje przyrodnicze, wycieczki, spacery. |
7.45 – 8.15 – poniedziałek - religia; wtorek - j. angielski
10.45 – 11.15 – środa - religia; czwartek – j. angielski